Sisene kasutajana

Anneta TNP Toetusfondi

Toeta siin Vaba Eesti Sõna!

Donate here to Vaba Eesti Sõna!

Otsing

Digiteeritud eesti ajalehed

digilehed

10062012

Maie ja Illa Eesti Majas 6. oktoobril 2012.   Foto: erakogu

 

Olin kahjuks eestlaste seltskonnast loobunud üle 20 aasta, aga läksin tagasi aastal 1993.

 

Aeg-ajalt oli mul huvi raamatupidaja olla meie Eesti Luteri Kirikus, Lakewoodi Eesti Arhiivis ja võtta osa Lakewoodi Eesti Maja juhatuse tööst. 

Lugedes 1. aprillil 2021.a.  ilmunud artikleid Toompeal ja internetis jätkuvad meeleavaldused politseiriigi seaduse vastu ja Anneli Rõigase lugu „Aga kuhu ma oma lehmad panen...“  Uus aeg, uus režiim, uus moraal tasub silmas pidada VESi hoiatust “Tähelepanu! Vaba Eesti Sõna  EI VASTUTA, kui autori poolt antud informatsioon ei vasta tegelikkusele“, lk 6.

Maarja Pärl-Lõhmus

 

Kui me tahame päriselt mõista, kuidas toimib Eesti ühiskond, millel on rajanenud eestlus Ameerikas ja mujal maailmas, peaksime pöörama tähelepanu, millel põhineb me ühiskond, millistel kokkulepetel põhineb meie Eesti Vabariigi esimene põhiseadus anno 1920.


Eesti juristid 20. sajandi algul pidid ühe aastaga looma suurte ühiste printsiipide alused, millest KÕIK Eesti Vabariigi kodanikud sooviksid ja tahaksid ühiselt lähtuda.

Aga kui hingamispäev oli möödas ja hakkas juba koitma nädala esimese päeva hommikul, tulid Maarja Magdaleena ja teine Maarja hauda vaatama. Mt 28:1


Kui sageli oleme astunud sisse kalmistu väravatest, möödunud kümnetest ja kümnetest haudadest, et jõuda rahupaika, kuhu on maetud meie lähedased – eelnevad põlvkonnad ühes oma lootuste ja unistustega.

Argo Moor, kultuuriantropoloog

 

Evolutsioon on kuidagi niimoodi läinud, et oleme suhtlemisgeeniused, aga meie maailmatajumine on pigem lihtsustav ja primitiivne.

 

Ja võib-olla mingit valmis maailma polegi olemas, põhjendab antropoloog Argo Moor intervjuus Maalehele, miks talle ei meeldi väga rääkida, milline maailm on, vaid et kuidas seda on tõlgendatud.  


Eesti ühiskonnas üha korduvat diskussiooni, mis isegi käibetõeks kujunenud, et me oleme vähereligioossed, aga väga ebausklikud, peab antropoloog Argo Moor sügavalt valeks, kirjutab Margus Mikomägi.

Anneli Reigas (Rõigas)

 

Laulva revolutsiooni tuules aegu tagasi juhtus selline lugu. Minu töötelefonile Tallinnas toonases Ajakirjandusmajas helistas üks naine, ütles, et ta on eestlane Siberist ja soovis kohtuda.

 

Kokkulepitud ajal meie toimetuses kohtusimegi. See armas eesti naine, kes oli aastakümnete eest sattunud Siberisse, aga erinevalt tuhandetest eestlastest polnud sealt tagasi Eestisse kolinud, rääkis ära oma loo.

tibukesed

"Küll on tore, et need pajutibud nii kõrgel on, siis keegi ei saa neid võtta," ütles Mari, kui olime jõudnud männikuni Ehitajate tee ääres, seal, kus lõpeb Mustamäe ja algab liivane Nõmme nõlv. Olin neid näinud juba kaugelt, kui autoroolis sealt mööda kulgesin, sest mummukesed paistsid tumedate mändide foonil eriti silma. Nende all seistes mõjusid vihmapiiskadest sädelevad tibukesed nagu lai kevadine lumi.    Foto: Riina Kindlam

 

Olin ise ka hakanud muret tundma, et see pole niisama, kui linnas inimesed murravad kojuvõtmiseks igalt poolt urbadega pajuoksi, vaid jätab oma jälje.

Marika Mägi,

arheoloogiadoktor; SA Osiliana, Tallinna ülikool

 

15444

Marika Mägi.   Foto: erakogu

 

13. sajandi ajaloost arusaamine on keeruline ning Läti Henriku kroonikat tuleb lugeda kriitilise pilguga, väidab arheoloogiadoktor Marika Mägi Postimehes ilmunud essees.


Viimasel paaril kuul on noor ajaloolane Kristjan Oad tulnud lagedale tervelt kahe ajaleheartikliga (“Muistne vabadusvõitlus on müüt. Kust me teame, et sakslased vallutasid 13. sajandil Eesti?” EPL ja “Kas Muinas-Eesti valitsejad olid kristlased ja lõid oma münte? ERR, ilmunud ka VESis), mis on Eesti varasema ajaloo huviliste seas tekitanud täiemõõdulise tormi veeklaasis.

 

Võin kohe öelda, et ka mina ei nõustu mitme oma juhendatava konkreetsema järeldusega ning võiks osutada ka mõningatele, vahel argumentatsiooni jaoks üsna olulistele puudujääkidele, näiteks mis puudutab Varbola linnuse funktsiooni või võrdlust teiste Läänemere maade linnustega.

 

Aga need on üksnes finessid, enamiku kritiseerijate jaoks näivad Kristjani probleemid paiknevat hoopis mujal.

Tellimine

"Vaba Eesti Sõna" PDF-i täisversioon on tasuline. Kasutajakonto saamiseks tuleb täita tellimus. Maksmise ja tellimise info vaata sisukorrast Lehe tellimine. Tasuda saate krediitkaardiga PayPal'i kaudu siit.

Full PDF version of the paper costs $60 per year. To open your account, please click for more info Lehe tellimine. You can pay directly through PayPal. This is the safer, easier way to pay online.

Toeta ajalehte

Toeta siin Vaba Eesti Sona!

Donate here to Vaba Eesti Sõna!

Eesti Rahvuskomitee

eanc logo

NY Eesti Maja

em logo

Eesti Abistamiskomitee

erc logo

Järvemetsa Fund

2014 metsavaim

ESFUSA

eutf logo

Eesti Arhiiv USA's

eausa logo

LA Eesti Maja

laem logo

Kanada Metsaülikool

metsaulikool logo